![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
За популярността на модела говори и факта, че трябваше да чакам доста докато се сдобия с камера за тестване. Вече е факт и сега след няколко седмици работа с Fuji X-Pro 2 имам вече какво да споделя.
Като за начало едно дълго видео. Явно има някакъв нарцисизъм в мен защото успявам да го изгледам без да заспя. ИЗВИНЯВАМ се за това, че непрекъснато казвам “електронен затвор” вместо “електронен визьор” не се усещам по време на снимки за съжаление.
Ще се опитам да споделя само някои важни акценти, които ме грабнаха. За отправна точка може да прочетете ревюто на Fuji X-T1 където доста подробно съм описал възможностите на флагманите, а и така ще спестя малко приказки.
Отправните акценти:
Ще се съгласите с мен предполагам, че няма какво да ви обяснявам за бял баланс, режими на работа, готови шаблони и…
В началото бе дизайнът! Още, когато се пови преди няколко години Fuji X-Pro 1 ме впечатли с дизайна си. Моделът Х 100 не ми допадна много (докато не се появи в черна версия). Макар и с ретро визия дизайна на про серията бе галещ окото с хубавите си линии. При Fuji X-Pro 2 има много минимални промени в дизайна и определено е станал по-функционален и симпатичен. Малко е понадал тегло и леко на размер. Много по-удобен за хващане. Диска за експокорекция вече е +3/-3, тоест с единица повече в двете посоки. Често ползвам този контролер и разширеният му диапазон ме радва. ВЕЧЕ има защита от влага и прах както подобава на един истински флагман.
По-добър дисплей както като съотношение на страните, така и като резолюция. Най-често седеше в режим “инфо” защото визирах изцяло през визьора.
Fuji X-Pro 2 издава още с името си, че това е камера за професионална работа. Пример за това са колеги фотографи които успешно използват камерата за динамични събития като сватбена фотография.
Споменавайки динамични събития, нека започна с автоматичния фокус. Изключително подобрен. По-бърз дори и от Fuji X-Т1. Това се дължи на новото поколение хибриден автофокус, който черпи информация от 273 АФ точки, голяма част от които (169) са от фазов тип. Знаете фазовият фокус е в пъти по-бърз сравнено с контрастно детекторния (писахме скоро за това). Благодарение на опцията за търсене на лице в кадър, то лесно може да следите някой тичащ срещу вас човек, да снимате и да имате серия от снимки на фокус.
В режим единичен фокус в момента в който пипнете спусъка и вече обекта е на фокус. Добре е да прецизирате големината на АФ точката. Тя може да променя размера си до няколко пъти и като съвет е да не сте мързеливи и да работите само на един размер. При сложни ситуации съм си играл, вместо да местя АФ точките, да настройвам размер. Това ми даде точен фокус почти без брак. Споменавайки местене на АФ точки, тук вече има специален джойстик който да се грижи за това и е на мястото където очакваш да бъде.
Още малко за уникалният хибриден визьор. Да отделих му много време във видеото. Може би показва колко съм пристрастен към него и удобствата. Визьорът има два режима (тук изказвам свое мнение): за работа и за кеф. Сещате ли се кога използвам електронен и кога оптичен визьор? Да, когато снимам за удоволствие залагам на оптичния визьор. Като фотограф снимал с Leica винаги се опитвам да намеря онова усещане да гледаш през оптичен визьор и майсторлъка да композираш добре кадъра в него. Fuji X-Pro 2 е камерата, която дава достъпното усещане за снимане с Leica. Снимането през оптичен визьор изисква спокойствие. Докато се кадрира през него трябва да се съобразяват разни фактори като: какво влиза в кадъра наистина, фокус, точна експозиция неща, които при електронния визьор получаваме веднага наготово.
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Сега малко по-спокойно да продължа нататък с друг много силен коз: филмовите симулации. Fuji като производител на кино и фото лента имат традиции в това да поставят симулация на визиите от своите филми в дигиталните си фотокамери. Честно до сега не съм се възползвал от това. Разхождайки се из амалфийското крайбрежие и в частност из едно моторшоу установих, че твърде често снимам на една конкретна симулация – Acros.
Acros бе класически черно бял филм на Fuji с много приятна тонална гама. Няма нищо общо със стандартният черно-бял ефект, който го има в камерата и какъвто има в почти всички останали. Няма как да го опиша с думи, затова ще пусна една отделна галерия от снимките, които направих с него. Директен Jpeg от камерата са с минимално коригиране на контраст. Принципно не обичам да снимам в Jpeg, но сега просто показвам възможностите за тези, които не си пада по седенето пред компа.
Симулацията Acros има вариант да се снима и със симулиран жълт, червен или зелен филтър в зависимост каква тоналност търсите, а и в зависимост от сниманата сцена. Добрата новина за снимащите в RAW е, че Adobe Lightroom и Adobe Photoshop подържат всички филмови симулации и те могат да се приложат. Както и в предишната статия съм казал и тук ще го подчертая пак от RAW с помощта на LR мога да извадя повече подробности от кадъра сравнено с това което предлага Fuji X-Pro 2 независимо от новият по-мощен процесор с който разполага.
С неохота ще призная, че снимайки за кеф в Acros режим използвах електронен визьор, за да преценявам коя точно от Acros симулациите ще ми “тича” най-добре за конкретния кадър...
Останалата част от статията, както и галерия със снимки на автора, можете да видите на http://photocafe.bg/fuji-x-pro-2/
Функционалните бисквитки са неразделна част от нормалното функциониране на Интернет страниците на Фото Синтезис, потребителските профили, поръчките на продукти и услуги и др. и не могат да бъдат изключени, ако имате желание да използвате нашите сайтове.
Научете повечеОсновната бисквитка за сесия, използвана за поддържане на потребителските сесии в сайта, включително състоянието на влизане.
Бисквитка с обща цел, използвана за поддържане на променливи на потребителската сесия. Тя е нативна бисквитка на PHP и се използва за установяване на потребителска сесия и предаване на данни за състоянието чрез временна бисквитка, която обикновено се нарича бисквитка за сесия.
Използва се за запомняне на предпочитанията на потребителя относно валутата.
Съхранява избрания от потребителя език, позволявайки на сайта да представя съдържание на избрания език при следващи посещения.
Друг формат на основната бисквитка за сесия на Photosynthesis, съдържащ уникален идентификатор на сесията за поддържане на сесията.
Използва се за сигурност на потребителските сесии и защита срещу определени видове заплахи за сигурността.
Специално за администраторите на сайта, използва се при влизане в задния край на сайта.
Използва се за запомняне на съгласието на потребителя за използването на бисквитки на уебсайта.
Използва се за контрол на показването на прозореца за абониране за нашия бюлетин.
Използва се от Google при вход в потребителския профил с акаунт в Google.
Използва се автоматичен логин между различните сайтове на Photosynthesis.
Използва се от Facebook при вход в потребителския профил с акаунт във Facebook.
Използват се при съгласие на потребителя с GDPR и при затваряне на други изкачащи прозорци на сайта с цел предотвратяване повторното отваряне.
Използват се в секцията Фотография за запомняне дали прозорците за коментар и критика са отворени или затворени.
Идентификатор на сесията в секциите Фотография и Събития на сайта
Служи за затваряне на помощния прозорец в секция Фотография.
Имейл адрес използван за логин в сайта
Хеширана версия на паролата след вход в системата
Контролни бисквитки за панелите в интерфейса (дали са отворени/затворени). Например: “comments_panel: no” означава, че панелът за коментари е затворен.
Това са уникални сесийни идентификатори, генерирани от системата на сайта за проследяване на конкретната сесия
Тези бисквитки са анонимни бисквитки, които формират обобщена информация относно посещаемост на страниците, популярност на продуктите и др., което подпомага подобряването на функционалността на Интернет страниците на Фото Синтезис. Те са напълно анонимни и не съдържат никаква информация, която може да идентифицира конкретен потребител.
Научете повечеАналитичен инструмент от TikTok, който помага на сайта да анализира трафика на посетителите и ефективността на маркетинговите кампании.
Използва се за измерване на ефективността на рекламите в TikTok и за ремаркетинг.
Указва дали може да се активират проследяващи бисквитки.
Аналитичен инструмент от Google, който помага на сайта да анализира трафика на посетителите и ефективността на маркетинговите кампании.
Съдържа уникален идентификатор, използван от Google Analytics 4, за да определи, че две отделни посещения принадлежат на един и същ потребител през сесиите на сърфиране.
Съдържа уникален идентификатор, използван от Google Analytics, за да определи, че две отделни посещения принадлежат на един и същ потребител през сесиите на сърфиране.
Съдържа уникален идентификатор, използван от Google Analytics, за да определи, че две отделни посещения принадлежат на един и същ потребител през сесиите на сърфиране.
Използва се от Google Analytics за ограничаване на скоростта на заявките, което ограничава събирането на данни на сайтове с висок трафик. Нейната основна цел е да контролира броя на заявките, отправени към услугата Google Analytics, за повишаване на ефективността на мрежовите обаждания.
Аналитичен инструмент от Microsoft, предлагащ подробни уеб анализи и записи на потребителско поведение, за да помогне на сайта да подобри удобството за потребителите и да разбере как посетителите взаимодействат с уебсайта.
Идентифицира първия път, когато Clarity е видял този потребител на който и да е сайт, използващ Clarity.
Запазва потребителския идентификатор на Clarity и предпочитанията, уникални за този сайт, в браузъра. Това гарантира, че поведението при следващи посещения на същия сайт ще бъде приписано на същия потребителски идентификатор.
Свързва множество изгледи на страници от потребител в един запис на Clarity сесия.
Бисквитка за проследяване на потребителския идентификатор на Microsoft, използвана от Bing Ads. Може да се задава чрез вградени Microsoft скриптове. Широко разпространено е мнението, че се синхронизира в много различни домейни на Microsoft, което позволява проследяване на потребителите.
Използва се от Microsoft Clarity, за да посочи дали да се обнови MUID.
Тази бисквитка се инсталира от Clarity. Бисквитката се използва за съхраняване на нелична информация. Бисквитката се използва за синхронизиране на MUID (уникален потребителски идентификатор на Microsoft) между домейни на Microsoft.
Тази бисквитка се инсталира от инструмента Microsoft Clarity и съхранява информация за това как посетителите използват уебсайта.
Тези бисквитки подпомагат персонализирането на съдържанието с цел то да бъде по-адекватно спрямо интересите на посетителите на Интернет страниците на Фото Синтезис.
Научете повечеСайтът използва търсачката на Microsoft с маркетингови цели
За проследяване на действията на потребителите за целите на рекламирането.
Тази бисквитка се инсталира от Microsoft Bing. Идентифицира уникални уеб браузъри, посещаващи сайтове на Microsoft.
Използва се за съхраняване на идентификатор на сесия за потребителска сесия, за да се гарантира, че кликванията от реклами в търсачката Bing са проверени за целите на отчитането и за персонализиране.
Сайтът използва инструменти на Google с цел реклама, включително Google Ads.
Използва се от Google AdSense за разбиране на взаимодействието на потребителите с уебсайта чрез генериране на аналитични данни.
Използва се от Google за персонализиране на реклами и предпочитания при използване на Google услуги.
Използва се от DoubleClick на Google за показване на насочени реклами, които са подходящи за потребителите в мрежата. Насочени реклами могат да се показват на потребителите въз основа на предишни посещения на уебсайт. Тези бисквитки измерват процента на реализация на рекламите, представени на потребителя.
Сайтът използва маркетингови инструменти на Facebook / Meta като Facebook Pixel.
Facebook Pixel рекламна бисквитка от първа страна. Използва се от Facebook за проследяване на посещения в уебсайтове, за да предостави серия от рекламни продукти, като например наддаване в реално време от рекламодатели трети страни.
Открива кога потребителят е стигнал до уебсайта, като регистрира кога е посетил сайта.
Открива как потребителят е стигнал до уебсайта, като регистрира последния си URL адрес.